Παρασκευή, 19 Απριλίου 2024, 9:10:41 πμ
Δευτέρα, 26 Οκτωβρίου 2009 08:42

Τζάμπα διχασμός στην Αξιούπολη!

Αν ο Αστερίξ παρακολουθούσε την προχθεσινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Αξιούπολης, θα αναφωνούσε το περίφημο σλόγκαν του: «Είναι τρελοί αυτοί οι Ρωμαίοι»!
Επί πέντε ώρες συγκρούονταν οι δημοτικοί σύμβουλοι και οι δημότες της Αξιούπολης για τη συγκοινωνιακή μελέτη ανάπλασης του κέντρου της πόλης, των δυο πλατειών και του κεντρικού δρόμου που τις συνδέει, για ν’ αποδειχθεί τελικά πως όλη η υπόθεση αυτή θα μπορούσε να είχε κλείσει μέσα σε μισή ώρα και άνευ συγκρούσεων.


Αντίθετα, επί επτά μήνες διχάστηκε το δημοτικό συμβούλιο και η κοινωνία της Αξιούπολης, κόπηκε στα δύο η πλειοψηφία, όταν σχεδόν ομόφωνα εγκρίθηκαν οι προτάσεις της μειοψηφίας και του Εμπορικού Συλλόγου Αξιούπολης.
Κι όλη αυτή η πολύμηνη σφοδρή σύγκρουση κατέληξε σε μία μόλις διαφωνία! Η επικεφαλής της μειοψηφίας, Ντίνα Παλλάδη, επέμενε -μέσα στη συνολική και ολοκληρωμένη  πρόταση της - η κυκλοφορία στην πλατεία Παύλου Μελά (του ΚΑΠΗ) να παραμείνει κυκλική, σε αντίθεση με τη μελέτη που προέβλεπε να κλείσει ο δρόμος μπροστά από το ΚΑΠΗ και την εκκλησία.
Τελικά, πέρασε και αυτή η πρότασή της - που ήταν και η μόνη πρόταση του Εμπορικού Συλλόγου η οποία δεν είχε γίνει αποδεκτή από τους μελετητές- αφού ψηφίστηκε και από τρεις συμβούλους της πλειοψηφίας. Ηταν η μόνη ψηφοφορία που διενεργήθηκε στην πεντάωρη συνεδρίαση και έγινε χωρίς… ένταση και παρατράγουδα!

Διαδικαστικός
τραγέλαφος
Ολη η διαδικασία που επιλέχθηκε για την ειδική συνεδρίαση ήταν εξ αρχής λάθος και το μόνο που κατάφερε η δημοτική αρχή ήταν να υπάρχει γι’ άλλη μια φορά ένταση στην αίθουσα, ανάμεσα σε συμβούλους και κατοίκους.
Ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου, Αθανάσιος Διαμαντής, αποποιήθηκε των ευθυνών, λέγοντας πως τα θέματα και η σειρά με την οποία τέθηκαν ήταν πρωτοβουλία της δημάρχου, γι’ αυτό και στο φάκελο των συμβούλων δεν υπήρχαν εισηγήσεις.
Το μοναδικό ουσιαστικό θέμα που έπρεπε να συζητηθεί και να ψηφισθεί ήταν η έγκριση της συγκοινωνιακής μελέτης των πλατειών Ελευθερίας και Παύλου Μελά και του ενδιάμεσου δρόμου.
Το θέμα όμως αυτό ήταν τέταρτο στη σειρά, ανάμεσα σε πέντε συνολικά θέματα. Ετσι, η συζήτηση ξεκίνησε με το πρώτο θέμα «αντιμετώπιση των προβλημάτων λόγω καθυστέρησης έγκρισης της συγκοινωνιακής μελέτης».
Επί δύο ώρες και πλέον στην αίθουσα κυριαρχούσαν οι αντιπαραθέσεις, χωρίς στο τέλος να υπάρχει κάποια ψηφοφορία, αφού δεν μπορούσε και να υπάρχει!
Το δεύτερο θέμα ήταν η πρόταση της δημάρχου, Σόνιας Συμεωνίδου, για τη διενέργεια δημοψηφίσματος για την έγκριση της συγκοινωνιακής μελέτης (!), χωρίς να προτείνεται ποιο θα ήταν το ερώτημα στο οποίο θ’ απαντούσαν οι δημότες της Αξιούπολης, ενώ γίνονταν λόγος και για συμμετοχή στο δημοψήφισμα μόνο των κατοίκων της πόλης και όχι όλων των δημοτών, πράγμα που δεν μπορεί εκ του δημοτικού κώδικα να γίνει. Αλλά και πάλι, γιατί να μην εκφράσουν άποψη οι κάτοικοι των χωριών για το πώς θέλουν το κέντρο της πόλης τους, όταν ακόμη και μέσα στο δημοτικό συμβούλιο τοποθετήθηκαν κάτοικοι των χωριών;
Ακόμη μια ώρα πέρασε με αντιπαραθέσεις και βαρείς χαρακτηρισμούς, αλλά η ψηφοφορία του θέματος μετατέθηκε για το τέλος της συνεδρίασης, μήπως και ψηφίζονταν το τέταρτο θέμα, οπότε δεν θα χρειάζονταν το δημοψήφισμα!
Το τρίτο θέμα ήταν η τροποποίηση της αρχικής μελέτης της ανάπλασης, με τη δήμαρχο να προτείνει τη σταδιακή κατασκευή, δηλαδή να εγκριθεί πρώτα η κατασκευή της μιας πλατείας, μετά του ενδιάμεσου δρόμου και τέλος της δεύτερης πλατείας. Ούτε γι’ αυτό το θέμα έγινε ψηφοφορία κι έμειναν μόνο οι πολύωρες αντιπαραθέσεις...!
Μετά από μια τετράωρη σύγκρουση, άνευ λόγου και αιτίας, ξεκίνησε η συζήτηση του τέταρτου θέματος, επί της έγκρισης της συγκοινωνιακής μελέτης.
Διαβάστηκαν οι προτάσεις του Εμπορικού Συλλόγου, από τον πρόεδρό του, Νίκο Βογιατζή, οι οποίες ενσωματώθηκαν ομόφωνα στη μελέτη, αν και κάποιες προβλέπονταν.
Στη συνέχεια, η επικεφαλής της μειοψηφίας, Ντίνα Παλλάδη, παρουσίασε ένα σύνολο δέκα προτάσεων, που αφορούσαν και το κέντρο της πόλης, αλλά και τους δρόμους γύρω από αυτό, ζητώντας ν’ αντιμετωπιστεί το θέμα με σφαιρικότητα και να γίνουν δεσμευτικές οι προτάσεις εκτός μελέτης.
Οι εννιά προτάσεις έγιναν ομόφωνα αποδεκτές! Εμεινε μόνο η πρόταση για κυκλική κυκλοφορία στην πλατεία Παύλου Μελά, τη στιγμή που ο μελετητής επέμενε να κλείσει ο δρόμος μπροστά από το ΚΑΠΗ και την εκκλησία.
Η πρόταση μπήκε σε ψηφοφορία και στηρίχτηκε και από τρεις συμβούλους της πλειοψηφίας, με αποτέλεσμα να εγκριθεί.
Εκεί τελείωσε και η συνεδρίαση και η αντιπαράθεση που κράτησε από τον περασμένο Φεβρουάριο, χωρίς κανείς να καταλάβει γιατί τα πράγματα έφθασαν ως εδώ, διχάζοντας μια ολόκληρη πόλη και το συνδυασμό της πλειοψηφίας, αφού και προχθές οι σύμβουλοι της πλειοψηφίας, Π. Πασσαλίδης και Δημητριάδου, αντιμετωπίστηκαν ως ξένο σώμα.
Μέσα σε μισή ώρα συζητήθηκε η μελέτη και ψηφίστηκε, χωρίς να γίνει λόγος και ψηφοφορία για δημοψήφισμα, χωρίς καν να συζητηθεί το πέμπτο θέμα της ημερήσιας διάταξης.

Οι προτάσεις
Για την ιστορία, καταγράφουμε τις προτάσεις που κατέθεσε η κ. Παλλάδη.
1. O χώρος στάθμευσης των ΤΑΧΙ να γίνει στην Πλατεία Ελευθερίας έναντι του νέου κτιρίου ΙΚΑ σε βάρος όμως της Πλατείας κρατώντας το οδόστρωμα πλάτους 7 μέτρων.
2. Στην Πλατεία Παύλου Μελά να υπάρχει μονοδρόμηση με  κυκλική πορεία.
3. Στην οδό Μ. Αλεξάνδρου να υπάρχουν συγκεκριμένοι χώροι με ελεγχόμενη στάθμευση οχημάτων.
4. Η στάση λεωφορείων στην Πλατεία Ταγμ. Παπαγιάννη να μεταφερεθεί μπροστά στο οικόπεδο του Στρατού.
Β. Το Δημοτικό Συμβούλιο δεσμεύεται για τα εξής:
1. Να κινηθούν οι διαδικασίες ανάθεσης της εκπόνησης του νέου Γ.Π.Σ. όλου του Δήμου.
2. Να ανατεθεί σε συγκοινωνιολόγο η επικαιροποίηση της παλαιάς κυκλοφοριακής μελέτης όλους του οικισμού Αξιούπολης.
3. Να ορισθούν στην οδό Φιλίππου χώροι για ελεγχόμενη στάθμευση.
4. Να ξεκινήσουν οι διαδικασίες εκπόνησης μελέτης για την διάνοιξη της οδού Καβάλας.
5. Να γίνει η διαμόρφωση των χώρων στάθμευσης πλησίον του κέντρου της πόλης.
6. Να γίνει δοκιμαστικά η μονδρόμηση της οδού Μ. Αλεξάνδρου, έτσι ώστε να φανεί ο φόρτος της οδού Φιλίππου.
7. Να καταβληθεί προσπάθεια για καλύτερη αστυνόμευση του κέντρου έτσι ώστε να μην παρατηρούνται τα προβλήματα που έχουμε σήμερα με την παράνομη στάθμευση.