Τρίτη, 27 Φεβρουαρίου 2024, 2:18:56 μμ
Τετάρτη, 08 Νοεμβρίου 2023 13:24

Ύστερα από την απάντηση του Ν. Ταχιάο στον Σ. Παραστατίδη - Ζήσε Μάη μου να δεις δρόμο

Από τα μέσα του 2021 το ΤΑΙΠΕΔ είχε επιλέξει τον προτιμητέο επενδυτή (ΤΕΡΝΑ) για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού μετά το σχετικό διαγωνισμό. Το πρωί της Τετάρτης 8 Νοεμβρίου στη Βουλή ο Υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Στέφανου Παραστατίδη πότε επιτέλους θα βελτιωθεί με προδιαγραφές αυτοκινητόδρομου το τμήμα Πολύκαστρο-Χαλάστρα της ΠΑΘΕ, παρέπεμψε στις ελληνικές Καλένδες. Κάπως έτσι μεταφράζεται η απάντησή του πως η παραχώρηση θα γίνει μέχρι το τέλος του χρόνου και η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου σε χρόνο αδιευκρίνιστο!

Χωρίς ο κ. Ταχιάος  να εξηγήσει γιατί μέχρι τώρα καθυστερεί η διαδικασία παραχώρησης, είπε ότι το ΤΑΙΠΕΔ, σύμφωνα με σχετική επιστολή του, σκοπεύει, μέχρι το τέλος του έτους, να κλείσει την σύμβαση με τον προτιμητέο επενδυτή.

Αναπτύσσοντας την ερώτησή του, ο κ. Παραστατίδης είχε παρατηρήσει ότι από τον δρόμο αυτό περνούν 8 εκατομμύρια οχήματα το χρόνο, ότι έχουν χαθεί πάνω από 50 ζωές τα τελευταία 20 χρόνια και ότι έχουμε πάνω από 150 σοβαρά τραυματίες. Παράλληλα, κάλεσε την κυβέρνηση να δώσει το χρονοδιάγραμμα του έργου, αλλά, μέχρι την ολοκλήρωσή του, να τοποθετηθούν στηθαία, όπως έχουν, άλλωστε, προτείνει η Τροχαία Θεσσαλονίκης και η Αστυνομική Διεύθυνση Κιλκίς

Απαντώντας ο κ. Ταχιάος είπε ότι ο παραχωρησιούχος υποχρεούται να κάνει ένα δεύτερο δρόμο, παράλληλο προς αυτόν που ανεβαίνει προς το Πολύκαστρο, και τον υπάρχοντα να τον κρατήσει ως κλάδο καθόδου. " Όσο για τα θέματα ασφάλειας της οδού, είπε ότι πρέπει, κυρίως με μέτρα αστυνόμευσης αυτή τη στιγμή, να ελεγχθεί ο δρόμος, ώστε να μην υπάρχουν υπερβάσεις ορίων ταχύτητας και παράνομες προσπεράσεις. Για την τοποθέτηση στηθαίων, είπε ότι δεν μπορούν να επενδυθούν λεφτά και μετά από ένα-ενάμιση χρόνο αυτά να ξηλωθούν.

Καταλήγοντας, ο κ. Ταχιάος απέδωσε τα πολλά δυστυχήματα στην υπερβολική ταχύτητα: είπε: «Πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι στο γεγονός ότι πολλοί από μας, βάζω και τον εαυτό μου μέσα, βλέπουμε έναν ανοιχτό δρόμο και ξεσαλώνουμε, γιατί συνήθως τα περισσότερα δυστυχήματα γίνονται από την υπερβολική ταχύτητα και από την εκτροπή στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, δεν σημαίνει ότι ούτε ότι πρέπει να υπάρχει ένας αστυνομικός πίσω από τον καθέναν μας βέβαια, ούτε ότι για τον καθέναν μας πρέπει να επενδύονται άπειρα λεφτά επειδή αποφασίζουμε να μην τηρήσουμε τον ΚΟΚ».

 

Σ. Παραστατίδης: Ρεσιτάλ ασάφειας, υπεκφυγών και κυνισμού

Σε ανακοίνωσή του ο βουλευτής Κιλκίς του ΠΑΣΟΚ Στέφανος Παραστατίδης αναφέρει:

Για δεύτερη φορά, μετά την κατ’ ουσίαν άρνησή του να απαντήσει σε σχετική ερώτησή μου που υπέβαλα τον Σεπτέμβριο, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δια του υφυπουργού κ. Ταχιάου αρνείται να δώσει σαφές χρονοδιάγραμμα για την υλοποίηση του έργου.

 Συνεπώς, ένα είναι το συμπέρασμα: το έργο έχει βαλτώσει.

Αυτό όμως που προκαλεί ιδιαίτερα αρνητική εντύπωση είναι η κυνική απάντηση του κ. υφυπουργού στο σκέλος της ερώτησής μου, που αφορά την μη λήψη των προταθέντων από την αστυνομία Κιλκίς και Θεσσαλονίκης μέτρων. Αυτό που μας λέει ο κ. Ταχιάος ουσιαστικά είναι: «δεν παίρνω μέτρα, γιατί κοστίζουν». Με λίγα λόγια, περισσότεροι από πενήντα νεκροί και εκατόν πενήντα βαριά τραυματίες τα τελευταία 20 χρόνια δεν είναι αρκετοί για να ληφθούν τα μέτρα που εισηγούνται οι Δ.Α. Κιλκίς και η Τροχαία Θεσσαλονίκης, γιατί αυτό που προέχει είναι να  αποφευχθούν «τζάμπα χρηματοδοτήσεις», κατά την ακριβή διατύπωση του κ. υφυπουργού.

Αλήθεια, πόσο κοστολογείται μια ανθρώπινη ζωή;

Αλήθεια, τι θέλει να μας πει ο κ. Ταχιάος; Ότι για τα επόμενα δέκα χρόνια, μέχρι να ολοκληρωθεί το έργο από τον ανάδοχο, οι πολίτες του Κιλκίς θα ανέχονται δεκάδες νεκρούς και τραυματίες, για να μην «πέσουν (από το Υπουργείο) λεφτά που αποτελούν υποχρέωση του αναδόχου», παραγνωρίζοντας ότι θα μετράμε θύματα για αρκετά ακόμα χρόνια;

Όμως η προστασία της ανθρώπινης ζωής δεν μετριέται με ευρώ και εμείς θα επιμείνουμε μέχρι η κυβέρνηση να το αντιληφθεί.