Παρασκευή, 29 Μαρτίου 2024, 11:44:23 πμ
Πέμπτη, 20 Ιανουαρίου 2011 18:52

Νατσιού Μελπομένη: Η αλήθεια για τη λειτουργία των πρατηρίων στα αφορολόγητα

Η πρατηριούχος υγρών καυσίμων Μελπομένη Νατσιού απαντά στα επιχειρήματα που προβάλλει η εταιρεία εκμετάλλευσης των αφορολογήτων καταστημάτων σχετικά με τη λειτουργία πρατηρίων πώλησης αφορολόγητου πετρελαίου κίνησης στα εν λόγω καταστήματα αφορολογήτων στα τελωνεία Ευζώνων, Κακαβιάς και Κήπων.


Λένε ότι η απόφαση αυτή θα συμβάλει στη διαμόρφωση συνθηκών υγιούς ανταγωνισμού.
Απάντηση.
Πως είναι δυνατόν να συμβεί αυτό όταν εμείς αγοράζουμε και πουλάμε φορολογημένο πετρέλαιο και αυτοί αφορολόγητο. Αυτό λέγεται αθέμιτος ανταγωνισμός ο οποίος θα φέρει πολλά λουκέτα και μάλιστα πανελλαδικά και όχι μόνο τοπικά στον κλάδο των βενζινοπωλών.

Λένε θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας και θα τονωθεί η τοπική οικονομία.
Απάντηση
Αυτό δεν ισχύει γιατί λόγω του αθέμιτου ανταγωνισμού θα δημιουργηθεί ανεργία στον κλάδο μας. Και καθότι όλοι μας έχουμ υποχρεώσεις προς τράπεζες και τρίτους π.χ. προμηθευτές θα δημιουργηθεί μέγα οικονομικό πρόβλημα στις τοπικές οικονομίες. Ειδικά εμείς στην παραμεθόριο από Έβρο έως Κακαβιά όπου ήδη αντιμετωπίζουμε αθέμιστο ανταγωνισμό από τα γειτονικά κράτη και όχι μόνο στα πετρελαιοειδή αλλά και σε όλους τους κλάδους της εμπορικής δραστηριότητας.

Λένε ότι με την απόφαση ανάκλησης του 2006 μειώθηκε το προσωπικό κατά 270 άτομα
Απάντηση
Ως γνωστόν το 2006 ήταν σε λειτουργία τα δύο πρατήρια Κήπως και Κακαβιάς. Δεν νομίζετε ότι 130 άτομα για ένα βενζινάδικο είναι αριθμός απίστευτος.

Λένε ότι το δημόσιο από τη φορολογία εισοδήματος και ασφαλιστικές εισφορές έχασε για τα έτη από το 2007 έως και το 2010 έχασε περίπου 30 εκατομμύρια ευρώ.
Απάντηση
Αν τα καύσιμα είχαν πουληθεί από τα κανονικά βενζινάδικα οι φόροι που θα εισέπραξε το ελληνικό δημόσιο θα ήταν δεκαπλάσιοι.

Λένε και δεσμεύονται ότι θα τηρούνται όλες οι απαραίτητες προϋποθέσεις αγοράς και πώλησης του πετρελαίου κίνησης με στόχο την πάταξη της λαθρεμπορίας.
Απάντηση
Αν και έχουμε αμφιβολίες ας υποθέσουμε ότι θα τηρούνται στα συγκεκριμένα πρατήρια οι προϋποθέσεις αυτές δηλαδή θα φουλέρνουν μόνο φορτηγά τρίτων χωρών.
α. π.χ. είμαστε στο πρατήριο των Ευζώνων μόλις έχουν φουλάρει 3 φορτηγά Σκοπιανά και 2 Σέρβικα σύνολο 7.000 λίτρα πληρώνουν σαν κύριοι και φεύγουν. Στα 300 μέτρα μόλις μπουν στο Σκοπιανό έδαφος σταματάνε στην πρώτη παρκίδα και πουλάνε έστω τα μισά καύσιμα σε φορτηγά ελληνικά η οποιασδήποτε άλλης ευρωπαϊκής χώρας.
Σε αυτή την περίπτωση υπάρχει δασμοφοροδιαφυγή και λαθρεμπόριο εξαιτίας αυτού του αφορολόγητου πρατηρίου ναι ή όχι;
β. είμαστε στο τελωνείο των Ευζώνων και έχουμε 5 φορτηγά τρίτων χωρών που έρχονται στην Ελλάδα με προορισμό την Τουρκία. Ο τελωνειακός εφαρμόζει την ευρωπαϊκή  νομοθεσία και τους επιτρέπει να εισέλθουν μόνο με 200 λίτρα έκαστος. Στην Τουρκία σήμερα η τιμή του πετρελαίου κίνησης είναι 1,60 ευρώ το λίτρο. Στην Ελλάδα είναι 1,4 ευρώ το λίτρο. Οπότε φυσικά πληρώνοντας τους φόρους με όφελος του δημοσίου. Τα συγκεκριμένα φορτηγά θα έβαζαν σε κάποιο από τα πρατήρια στη διαδρομή Ευζώνων-Κήπων όπου έβρισκαν τη φθηνότερη τιμή. Οπότε το πρόβλημα είναι πανελλαδικό και όχι τοπικό δηλαδή αφορά το σύνολο των βενζινοπωλών γιατί τα φορτηγά αυτά είναι υποψήφιοι πελάτες όλων των πρατηρίων. Ενώ τώρα με την επαναλειτουργία του αφορολογήτου πρατηρίου στους κήπους φυσικά θα φουλάρουν αφορολόγητο πετρέλαιο κερδίζοντας μόνο τα φορτηγά αυτά και η ΚΑΕ Α.Ε. εις βάρος των δημοσίων εσόδων και του κλάδου των βενζινοπωλών.
Η πραγματικότητα είναι αυτή και ελπίζουμε ότι το αρμόδιο υπουργείο θα ανακαλέσει την απόφαση.

Νατσιού Μελπομένη
πρατηριούχος υγρών καυσίμων