Κυριακή, 28 Απριλίου 2024, 11:41:02 πμ
Σάββατο, 09 Μαρτίου 2024 11:59

Διεπιστημονικό κέντρο kinesis: Τι είναι η αρχή της παιδαγωγικής διαφοροποίησης και πως εφαρμόζεται

«Αν το παιδί δεν μαθαίνει με τον τρόπο που το διδάσκουμε, να το διδάξουμε με τον τρόπο που μαθαίνει»

(Maria Montessori)

Μία από τις βασικές αρχές της Παιδαγωγικής Επιστήμης είναι η αρχή της παιδαγωγικής διαφοροποίησης, της δυνατότητας δηλαδή του παιδαγωγού/θεραπευτή να προσαρμόζει τη διδασκαλία του κατά τέτοιο τρόπο, έτσι ώστε να πλησιάζει όσο το δυνατό περισσότερο το μαθησιακό «στυλ» των παιδιών που έχει απέναντί του, εμπλέκοντάς τα πρακτικά στη μαθησιακή διαδικασία.

Η παιδαγωγική διαφοροποίηση συνιστά έργο ιδιαίτερα δύσκολο, αν αναλογιστεί κανείς ότι οι εκπαιδευτικοί/θεραπευτές καλούνται να διαφοροποιήσουν ανάμεσα σε άλλα το τι διδάσκουν (περιεχόμενο), το πώς το διδάσκουν (διδακτική μεθοδολογία), το πώς οργανώνουν το μάθημα και το μαθησιακό περιβάλλον, έτσι ώστε να πετύχουν στον στόχο τους.

Παράλληλα όμως, αποτελεί μία πρόκληση, καθώς η προσέγγιση του διαφορετικού επιπέδου του κάθε μαθητή και η  ανάγκη ενίσχυσης βασικών δεξιοτήτων του, σαφώς και δεν είναι ένα εύκολο εγχείρημα – την ίδια ώρα όμως είναι κάτι που πρέπει να πετύχουμε, πρωτού προχωρήσουμε σε ό,τι ονομάζουμε ανώτερες νοητικές λειτουργίες (ανάλυση, σύνθεση).

Έχουμε λοιπόν δημιουργήσει ένα μαθησιακό περιβάλλον που προωθεί τη μάθηση, την εξερεύνηση, την ανακάλυψη, έτσι ώστε τα παιδιά να θέλουν να μάθουν! 

Όταν η μάθηση και η ανάπτυξη δεξιοτήτων συναντούν το παιχνίδι σε έναν πλήρως εξοπλισμένο και με προσοχή σχεδιασμένο χώρο τότε καλύπτονται οι ανάγκες και τα ενδιαφέροντα όλων των παιδιών, με εξατομικευμένο τρόπο.

Η επιστημονική μας ομάδα αποτελείται από έμπειρους Λογοθεραπευτές, Εργοθεραπευτές, Καθηγητές Ειδικής Αγωγής και

Ψυχολόγους και υπάρχει δυνατότητα για τα παιδιά που είναι μέλη στις δομές του ΚΔΑΠ Kinesis for kids και στον παιδικό σταθμό μας Kinesis Land για αξιολόγηση από έμπειρο προσωπικό με σκοπό την επίτευξη πρώιμης παρέμβασης. 

 

Κάνε ΣΗΜΕΡΑ εγγραφή | Θέσεις περιορισμένες

2341023907 και 6982887015

Αρθρογράφος: Πατζατζή Αναστασία, Εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης με εξειδίκευση στον Αυτισμό