Η κινητοποίηση ωστόσο δεν είχε μεγάλη ανταπόκριση, με τη συμμετοχή να παραμένει περιορισμένη. Παρ’ όλα αυτά, όσοι βρέθηκαν στη συγκέντρωση τόνισαν ότι τέτοιες αλλαγές αποδυναμώνουν το δημόσιο σχολείο, πλήττουν τις τοπικές κοινωνίες και κάνουν πιο δύσκολη την καθημερινότητα των μαθητών.
Οι αντιδράσεις αφορούν το Δημοτικό Σχολείο Παλαιού Αγιονερίου που διαθέτει 32 μαθητές και μαθήτριες και το Δημοτικό Σχολείο Σ.Σ. Μουριών που διαθέτει 36 μαθητές και μαθήτριες, που από εξαθέσια μετατρέπονται σε πενταθέσια, καθώς και το Δημοτικό Σχολείο Ποντοηράκλειας που από τριθέσιο γίνεται διθέσιο με μαθητικό δυναμικό 19 παιδιών.
Οι εκπαιδευτικοί και όσοι γονείς παρέστησαν τόνισαν πως η μετάβαση αυτή δεν μπορεί να γίνει «από τη μια μέρα στην άλλη» και ότι τα παιδιά δεν είναι απλοί αριθμοί, αλλά μαθητές που χρειάζονται ουσιαστική στήριξη. Υπογράμμισαν επίσης ότι τέτοιες ενέργειες αποδυναμώνουν το δημόσιο σχολείο και πλήττουν τις τοπικές κοινωνίες της παραμεθορίου. Οι αποφάσεις δε αυτές ελήφθησαν μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, γεγονός που προκάλεσε επιπλέον αντιδράσεις.
Οι αλλαγές είναι αποτέλεσμα των αριθμών και της μεγάλης δημογραφικής συρρίκνωσης που πλήττει το νομό. Σημειώνεται ότι τα τελευταία 7 χρόνια οι εγγραφές στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση στο Κιλκίς έχουν μειωθεί κατά 29% σύμφωνα με πρόσφατο ρεπορτάζ των ΕΙΔΗΣΕΩΝ. Το Κιλκίς καταγράφει τη δεύτερη μεγαλύτερη μείωση πληθυσμού στη χώρα, ενώ η γεωγραφική του θέση ως παραμεθόριος νομός εντείνει τις δυσκολίες.
Ωστόσο, όπως επισημαίνεται, το γεγονός ότι σχολεία με τόσο μικρό αριθμό μαθητών παραμένουν πενταθέσια, αντί για τριθέσια όπως προβλέπει ο νόμος, δείχνει την προσπάθεια να διατηρηθούν όσο το δυνατόν περισσότερα τμήματα στην επαρχία.
Το μέλλον πάντως παραμένει αβέβαιο. Οι μικρές σχολικές μονάδες της υπαίθρου κινδυνεύουν να σβήσουν, μαζί με την ελπίδα διατήρησης ζωντανών των χωριών του Κιλκίς. Εκπαιδευτικοί και γονείς φοβούνται ότι αν δεν ληφθούν ειδικά μέτρα στήριξης των νέων οικογενειών, η συρρίκνωση των σχολείων θα συνεχιστεί, αφήνοντας τα χωριά χωρίς επαρκή εκπαιδευτική κάλυψη, αφού δε θα υπάρχουν πλέον μαθητές και μαθήτριες στις σχολικές αίθουσες.



