Παρασκευή, 19 Απριλίου 2024, 10:11:14 πμ
Τετάρτη, 23 Ιουνίου 2021 22:11

Είναι τόσο απλό το πρόβλημα με τα σύνορα, που ακόμα κι ένας υπουργός θα μπορούσε να το καταλάβει

Μέσα Μαΐου όταν η κυβέρνηση άνοιξε τα σύνορα στον τουρισμό και για τον χερσαίο τουρισμό άνοιξε μόνο τον Προμαχώνα και τη Νυμφαία υψώσαμε τους τόνους, αποδείξαμε με στοιχεία και επιχειρήματα πως «οδικός τουρισμός χωρίς Ευζώνους δεν γίνεται».


Είναι τόσο απλό, τόσο ευνόητο που ακόμα κι ένας υπουργός θα μπορούσε να το καταλάβει. Λίγη γεωγραφία απαιτείται, λίγη γνώση των οδικών δικτύων στα Βαλκάνια και τη κεντρική και ανατολική Ευρώπη και τα ξεφτέρια του Υπουργείου Τουρισμού-του υπουργού μη εξαιρουμένου- θα αντιλαμβάνονταν την καταστροφική επιλογή τους.
Ε, ούτε αυτήν την λίγη γνώση είχαν και συνέχισαν το έργο τους. ΄Ύστερα από δυο εβδομάδες -κι ενώ ξεκίνησαν οι κραυγές απελπισίας των τουριστικών φορέων της βόρειας Ελλάδας- άνοιξαν τους Ευζώνους.
Αλλά και πάλι μισές δουλειές έκαναν. Για λόγους -που μόνο οι ίδιοι γνωρίζουν- κρατούν την κύρια οδική πύλη της χώρας κλειστή από τις 11 το βράδυ μέχρι τις έξι το πρωί.
Η παράνοια στο απόγειό της. Η βόρεια Ελλάδα και ιδιαίτερα η Πιερία και η Χαλκιδική βοούν: Ανοίξτε επιτέλους τα σύνορα και φροντίστε να τα στελεχώσετε ώστε να μην ταλαιπωρούνται άδικα οι πελάτες της εθνικής μας βιομηχανίας, οι επισκέπτες τουρίστες μας.
Προσφιλές θέμα στα μέσα ενημέρωσης των βόρειων γειτόνων μας αποτελούν οι εικόνες της πολύωρης ταλαιπωρίας στους Ευζώνους και τον Προμαχώνα. Πάνε στράφι όσα πληρώσαμε για να διαφημίσουμε την χώρα μας. Στα τελωνεία καταγράφονται σκηνές δυσφήμισης της Ελλάδας, που ούτε ο χειρότερος εχθρός μας δεν θα το ευχόταν…
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Τουρισμού αν είχε φιλότιμο -λέμε τώρα- θα όφειλε να παραιτηθεί …χθες. Αλλά ο κ. Θεοχάρης συνεχίζει να ηγείται του υπουργείου, με την ανοχή του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.
Δέκα και είκοσι συνεργεία ελέγχου παραπάνω, μια προετοιμασία για πρόσθετες γραμμές εισόδου στα τελωνεία ήταν το βασικό έργο του για να μην καθυστερούν οι τουρίστες και αμαυρώνεται η εικόνα της χώρας. Κι αυτό το …τεράστιο έργο είχε εννιά μήνες στη διάθεσή του να το φέρει εις πέρας. Κι αντ’ αυτού έφερε την απόγνωση στους ξενοδόχους της Βόρειας Ελλάδας. Μαζί με χιλιάδες Έλληνες που συντηρούνται από τον τουρισμό.
Σε όλο αυτό το διάστημα οι ΕΙΔΗΣΕΙΣ αγωνίστηκαν για τα προφανή και αυτονόητα. Να ανοίξουν οι Εύζωνοι και να διαδραματίσουν τον κυρίαρχο ρόλο τους στον χερσαίο τουρισμό της χώρας.
Δεν είναι πως γενικά πρέπει να στελεχωθούν όλα τα τελωνεία κ.ο.κ. Το θέμα είναι ένα κι ακόμα (και στο Κιλκίς) δεν το κατάλαβαν πλήρως: Οδικός τουρισμός χωρίς τους Ευζώνους δεν γίνεται.
Κι αν όλα τα υπόλοιπα τελωνεία στελεχωθούν με πλεονάζον προσωπικό και αν πολλαπλασιαστούν οι γραμμές εισόδου σε αυτά, αν οι Εύζωνοι παραμείνουν στην ίδια κατάσταση, ο χερσαίος τουρισμός δεν θα δει καλύτερες μέρες. Για τον απλούστατο λόγο πως ο διευρωπαϊκός διάδρομος 10 αποτελεί την ασφαλέστερη και την ταχύτερη επιλογή των επισκεπτών πλην Βουλγαρίας και της ανατολικής Ρουμανίας.
Κι αν τα πτυχία τους και τα διδακτορικά τους δεν τους φωτίσουν, ας ρωτήσουν ένα τελωνειακό να τους πληροφορήσει.
Αλλιώς ας ξεκουμπιστούν επιτέλους μπας κι ανασάνει ο τόπος.