Πέμπτη, 25 Απριλίου 2024, 10:49:21 μμ
Κυριακή, 26 Μαρτίου 2023 09:03

Ένα ορφανό χιλιόμετρο ψάχνει «ιθαγένεια» και λίγη …τσίπα

Οι αρμοδιότητες γενικώς δεν είναι στο φόρτε του ελληνικού δημοσίου. Αυτό που συμβαίνει όμως με το «ορφανό» χιλιόμετρο στα σύνορα της χώρας, στους Ευζώνους ξεπερνά σε αστειότητα κάθε κωμικό σίριαλ και εκθέτει ανεπανόρθωτα – τρόπος του λέγειν- το αυτοαπακαλούμενο πολιτικό σύστημα της χώρας.
Τα διόδια στους Ευζώνους τα γνωρίζετε, όπως εξάλλου γνωρίζετε και το ίδιο το Τελωνείο Ευζώνων, πασίγνωστα στο πανελλήνιο ως η κύρια οδική πύλη της χώρας προς την Ευρώπη.


Ανάμεσα σε διόδια και τελωνείο (μαζί και με την νεκρή ζώνη) υπάρχει ένας κακορίζικος δρόμος κάτι παραπάνω από ένα χιλιόμετρο.
Σε αυτό το χιλιόμετρο λοιπόν υπάρχει οδόστρωμα που θα πρέπει να είναι σε καλή κατάσταση- για άριστη πάει πολύ και να το σκεφτόμαστε- να διαθέτει φωτισμό επαρκή, να είναι ο δρόμος διαγραμμισμένος, να συντηρείται ώστε να μην μαζεύει νερά και όσα άλλα χρειάζεται να πληροί ένας δρόμος και μάλιστα ως πύλη εισόδου μιας ευρωπαϊκής χώρας.
Και τώρα η κωμωδία: Σε όλους τους δρόμους υπάρχει ιδιοκτήτης. ¨Όπως λέμε αρμόδιος. Το κράτος, η ΕΓΝΑΤΙΑ, η Περιφέρεια, ο Δήμος….Αρμόδιος για να φροντίσει τη συντήρηση, τον φωτισμό του κ.ο.κ.
Ε, λοιπόν, ετούτο το χιλιόμετρο στα σύνορα της χώρας είναι …ορφανό.
Μάταια εδώ και χρόνια πότε η αστυνομία, πότε ο τελώνης στέλνουν υπομνήματα στην Περιφερειακή Ενότητα, στον Ανδρέα Βεργίδη επισημαίνοντας τις λακκούβες, τον κακό ή ανύπαρκτο φωτισμό, τις άφαντες διαγραμμίσεις. Αλλά για να παρέμβει ο Ανδρέας πρέπει να έχει αρμοδιότητα, αλλιώς πως θα δικαιολογήσει τις δαπάνες;
Κι αρχίζει τα τελευταία τέσσερα χρόνια μια απίστευτη αλληλογραφία. Να ρωτάει σε όλα τα επίπεδα διοίκησης τόνος είναι ο δρόμος. Κι απάντηση να μην λαβαίνει. Ή μάλλον η απάντηση από όλους να είναι: ο δρόμος δεν εμπίπτει στη δική μου αρμοδιότητα!
Να φανταστείτε πως δεν έχει πολύ καιρό που μαζεύτηκαν οι σοφοί αρμόδιοι πάντων των υπουργείων και καθόρισαν τα όρια αρμοδιοτήτων επί του οδικού δικτύου της χώρας. Έκπληξη: Για το εν λόγω χιλιόμετρο δεν βρέθηκε αρμόδιος φορέας. Παρέμεινε ορφανό.
Το περασμένο καλοκαίρι ήρθε στο Πολύκαστρο ο υφυπουργός Υποδομών Μιχάλης Παπαδόπουλος. Εκείνος που παραδέχτηκε δημόσια πως ως μη πολιτικάντης δεν θα εξαγγείλει κανένα έργο αφού τίποτε δεν ήταν έτοιμο ώστε να το εξαγγείλει!
Κι όταν του έθεσε ο Ανδρέας Βεργίδης το πρόβλημα με ορφανό χιλιόμετρο και τις εκκλήσεις των συνοριακών υπηρεσιών «Υπουργέ μου θέλω να εξωραίσω την είσοδο της χώρας αλλά δεν ξέρω τίνος αρμοδιότητα είναι» ο υφυπουργός του το ξέκοψε: Δεν είναι στην αρμοδιότητα του Υπουργείου μου!
Γιατί να πονοκεφαλιάσει να βρει απάντηση στο παράδοξο ετούτο ερώτημα; Σάμπως ήταν αρμόδιος; Ένας απλός υφυπουργός Υποδομών ήταν (και παραμένει)
Ανέβηκε η πίεση του Ανδρέα Βεργίδη, είπε να σχολιάσει στα ….γαλλικά, αλλά επικράτησαν ωριμότερες σκέψεις. Τι να σου κάνει ένας υφυπουργός, ας απευθυνθώ στο αγλάισμα της πολιτικής εν Ελλάδι. Στον νυν Υπουργό Υποδομών Κώστα Καραμανλή, υιό του Αχιλλέα, επίσης Υπουργό Δημοσίων Έργων κάποτε, πρωτανεψιός του αείμνηστου Κωνσταντίνου Καραμανλή που ξεκίνησε κι εκείνος την καριέρα του ως Υπουργός Δημοσίων Έργων.
Σου λέει Καραμανλής είναι, δεν μπορεί να με αφήσει στο σκοτάδι. Πέμπει λοιπόν ο Ανδρέας γραφή στον Υπουργό Καραμανλή και εξηγεί τα καθέκαστα. Πύλη της χώρας, δρόμος με λακούβες, φωτισμός άφαντος… να βοηθήσω θέλω και δεν μπορώ. Πέστε μου τίνος είναι δρόμος για να βρούμε μια άκρη.
Σεπτέμβρη του 2022 έστειλε την γραφή ο Βεργίδης, αλλά η επιστολή του μέχρι τώρα μένει αναπάντητη. Προφανώς το ερώτημα κρίθηκε ως ολίγιστο. Κοτζάμ υπουργός με τέτοιες …λεπτομέρειες θα ασχολείται;
Κι επειδή είναι φιλότιμος άνθρωπος – κανονικός άνθρωπος όμως- ο Ανδρέας Βεργίδης προσπαθεί εκ των ενόντων που λέμε να κλείσει καμιά τρύπα, να τονώσει λίγο τις διαγραμμίσεις, αλλά πάντα με μπαλώματα. Ως εμβαλωματική λύση που λένε και οι γραμματιζούμενοι.
Ο δρόμος χρειάζεται ριζική και εκ βάθρων συντήρηση. Μόλις βρει …γονιούς.
Δηλαδή μέχρις ότου σοβαρευτεί- αν ποτέ το κατορθώσει- το Δημόσιο, το γκουβέρνο, ότι τέλος πάντως κυβερνά ετούτη την χώρα.
Αυτά συμβαίνουν με τούτο το χιλιόμετρο. Τοι οποίο έσπασε (κονιορτοποίησε, καλύτερα) και το μέχρι πρότινος ρεκόρ τσαπατσουλιάς του Δημοσίου. Εκείνο που καταγράφηκε στον υπό κατασκευή τα τελευταία μόλις 12 χρόνια δρόμο Νέα Σάντα – κόμβος Ασσήρου . Για τον οποίο χρειάστηκαν 18 μήνες μέχρι να ανακαλύψουν τα υπουργεία και η Περιφέρεια ποιος ήταν ο αρμόδιος φορέας για να δημοπρατήσει τις απαλλοτριώσεις!
Θεοφύλακτος Παγλαρίδης