Παρασκευή, 17 Σεπτεμβρίου 2021, 4:11:34 μμ
etpa
Κυριακή, 01 Αυγούστου 2021 12:55

Σύριζα Κιλκίς: «Το όραμά μας για την παιδεία αντικατοπτρίζει το όραμά μας για την κοινωνία»

Συντάκτης:

Πριν λίγους μήνες, με τη ψήφιση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας για την Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση και τη θέσπιση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, είχαμε επισημάνει ότι κινδυνεύουν ν’ αποκλεισθούν 25 χιλιάδες μαθητές περίπου από τα ΑΕΙ.

Κάποιοι από τους τοπικούς εκπροσώπους της Ν.Δ. μας είχαν κατηγορήσει ότι παριστάνουμε την Πυθία. Δυστυχώς, όμως, επιβεβαιωθήκαμε επί τα χείρω! Σήμερα, 27000 μαθητές από τα ΓΕΛ και 8000 από τα ΕΠΑΛ καθώς και ένα μεγάλο μέρος των υποψηφίων των Εσπερινών Λυκείων είδαν την πόρτα των Πανεπιστημίων να κλείνει. Ο κ. Μητσοτάκης και η κ. Κεραμέως το παραδέχθηκαν  με κυνικό τρόπο ότι «…άλλοι έγραψαν καλύτερα…».

Φυσικά, όλοι αυτοί οι υποψήφιοι δεν έγραψαν 2 και 3, όπως διατείνονταν η κ. Κεραμέως. Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής απέκλεισε μαθητές που έγραψαν 8 και 9 αλλά και άλλους που αρίστευσαν αλλά είδαν την πρώτη τους επιλογή ν’ απομακρύνεται, λόγω των επιπλέον εμποδίων στα ειδικά μαθήματα, όπως στο σχέδιο, το οποίο η κυβέρνηση το κατήργησε πριν ένα χρόνο από τα αναλυτικά προγράμματα των ΓΕΛ. Ο στόχος, φυσικά, η κατεύθυνση για χιλιάδες νέους και νέες είτε στα ιδιωτικά κολέγια, είτε στα πανεπιστήμια του εξωτερικού, είτε στη φτηνή κατάρτιση.

Παράλληλα, απειλούνται και τα περιφερειακά τμήματα, όπως αυτό της πόλης μας, το Τμήμα Δημιουργικού Σχεδιασμού και Ένδυσης που το 2020 είχε 145 εισακτέους και με το φετινό σύστημα προβλέπεται να εισαχθούν μόνο 20. Δηλαδή, 125 φοιτητές λιγότεροι, ήτοι μείωση 86%!

Το θέμα, όμως, είναι βαθύτερο και έχει άμεση σχέση με τον τρόπο που οραματίζεται την κοινωνία ο κάθε πολιτικός χώρος. Η Ν.Δ. επιδιώκει ένα φθηνό εργατικό δυναμικό με λίγες δεξιότητες που θα τις αποκτά κατά πλειοψηφία σε ιδιωτικές σχολές και κολλέγια, χωρίς το απαραίτητο υπόβαθρο που θα το επιτρέπει να διεκδικήσει καλύτερους όρους ζωής. Φυσικά, όλα αυτά εντάσσονται σ’ ένα σχεδιασμό για μια ανάπτυξη της χώρας, όπου οι λίγοι θα καρπώνονται πολλά κέρδη και οι πολλοί θα φυτοζωούν μέσα σ’ ένα πλαίσιο ευέλικτων συνθηκών εργασίας. Γι’ αυτό και η ψήφιση της ισοτιμίας του πτυχίου των ιδιωτικών κολλεγίων με αυτό των δημοσίων Πανεπιστημίων, η κατάργηση  του οκταώρου, η θέσπιση των απλήρωτων υπερωριών, οι ατομικές συμβάσεις και η διευκόλυνση των απολύσεων.

Ο ΣΥΡΙΖΑ - Π.Σ, όμως, μπροστά στην 4η βιομηχανική - ψηφιακή επανάσταση, οραματίζεται μια ανάπτυξη που θα αφορά τους πολλούς με ένα αναβαθμισμένο εργατικό δυναμικό που θα μπορεί να υποστηρίζει ένα άλλο παραγωγικό μοντέλο. Γι’ αυτό, εξάλλου είχε σχεδιάσει τη σταδιακή ελεύθερη πρόσβαση στα ΑΕΙ, τα διετή προγράμματα για τους απόφοιτους των ΕΠΑΛ μέσα στον χώρο των Πανεπιστημίων αλλά και την ενίσχυση των εργασιακών δικαιωμάτων.

Πρέπει, λοιπόν, ν’ αντιληφθούμε ότι το μέλλον της νεολαίας αλλά και της ελληνικής κοινωνίας δεν βρίσκεται στις σπουδές αμφιβόλου ποιότητας για την απόκτηση κάποιων δεξιοτήτων  αλλά στην αξιόπιστη μόρφωση που προσφέρει το ελληνικό δημόσιο Πανεπιστήμιο.

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΣΥΡΙΖΑ-ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΚΙΛΚΙΣ