Γράφουμε καλώς εχόντων των πραγμάτων διότι το αληθές είναι πως θα περάσει από ένα δυο ακόμα στάδια πριν την τελική υπογραφή της παραχώρησης καθώς εκκρεμεί η καταβολή του τιμήματος στο Ελληνικό Δημόσιο.
Ευκαιρίας δοθείσης να ενημερώσουμε ότι το τίμημα με σχετική τροποποίηση της σύμβασης υποβιβάστηκε κατά 180 εκατ. ευρώ που δεσμεύονται υπέρ του παραχωρησιούχου και απευθείας μείωση άλλων 60 εκατ. ευρώ ως δημόσια χρηματοδοτική συμβολή διότι το Δημόσιο δεν πρόκανε να φέρει σε πέρας την αδειοδότηση των σηράγγων. Ένα έργο το οποίο υπολείπονταν μετά την κατακύρωση του διαγωνισμού πριν ενάμιση χρόνο για να “πέσουν”οι υπογραφές της παραχώρησης. Και πλέον ανατίθεται στον παραχωρησιούχο όμιλο με το αζημίωτο βεβαίως.
Κάπως έτσι βαδίζει ένα έργο - δείγμα της κακοδαιμονίας στη λειτουργία του Δημοσίου ή φορέων που ελέγχονται από το Δημόσιο.
Υπάρχουν κι άλλες λεπτομέρειες της παραχώρησης που προκαλούν ερωτηματικά και αμφισβητήσεις, αλλά εμείς στο ν. Κιλκίς ας εστιάσουμε στο σημείο που μας ενδιαφέρει επιπρόσθετα: Στην έναρξη της προθεσμίας για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου στο τμήμα Πολυκάστρου-Χαλάστρας.
Η παραχώρηση της Εγνατίας προκηρύχτηκε το 2018. Μπήκαμε στον όγδοο χρόνο κι ακόμα το ...παλεύουμε.
Κι εν τω μεταξύ σκοτώθηκαν στο τμήμα της Εγνατίας Πολύκαστρο-Χαλάστρα κάμποσοι συνέλληνες και αλλοδαποί χρήστες του καρόδρομου.
Αλλά αυτοί είναι αριθμοί και στατιστικά νούμερα για όσους διαχειρίστηκαν το διαγωνισμό από την προκήρυξή του μέχρι και σήμερα.
Κλείνουμε με μια ακόμα χρήσιμη υπενθύμιση: Το τίμημα του 1.269.000.000 ευρώ κατευθύνεται αποκλειστικά στη μείωση του δημόσιου χρέους.
Επομένως το καλοφάγωτα απευθύνεται κυρίως προς τους δανειστές μας.



