Τετάρτη, 24 Απριλίου 2024, 7:17:00 μμ
Πέμπτη, 02 Μαρτίου 2023 20:43

Οι ΕΙΔΗΣΕΙΣ αποκαλύπτουν: Σε πλήρες τέλμα ο δρόμος για Θεσσαλονίκη και …σωτηρία δεν έχει

Ο δρόμος ο δικός μας δεν έχει απλά μια ιστορία. Μετρώντας ήδη τρία ΕΣΠΑ μάλλον σε προϊστορία αν όχι σε μυθολογία παραπέμπει.

Περί του διαβόητου δρόμου Νέας Σάντας-Κόμβος Ασσήρου ο λόγος. Από τον Μάιο του 2011 εγκαταστάθηκε ο εργολάβος κι ακόμα δεν πρόκαμε να τον τελειώσει.

 

Οι νεότερες εξελίξεις

Αφήσαμε το εν λόγω έργο πριν μήνες όταν ανέλαβαν να τον τελειώσουν, με σχετικές δηλώσεις αισιοδοξίας, οι κ. Μπατατούδης -Ορφανός. Με επισκέψεις και στο Γραφείο του Αντιπεριφερειάρχη Ανδρέα Βεργίδη. Εν τέλει αποδείχτηκε πως οι εν λόγω δεν ορίστηκαν ως υποκαταστάτες συνολικά του έργου, αλλά κάποιων …τιμολογίων. Ναι, αυτό αποκαλύπτουμε σήμερα. Ανέλαβαν να διεκπεραιώσουν τις εργασίας που αντιστοιχούσαν σε κάποια τιμολόγια. Κι όταν η μεταξύ τους (Μπατατούδης-Ορφανός με την ανάδοχο ΑΝΑΣΤΗΛΩΤΙΚΗ ΑΤΕ) συνεργασία βραχυκύκλωσε, σταμάτησαν και οι εργασίες.

Εδώ και πολλές εβδομάδες λοιπόν αποσύρθηκαν από το εργοτάξιο τα μηχανήματα Μπατατούδη κι απόμεινε ξανά έρμος ο δρόμος.

Κάποια φορτηγά μόνο σποραδικά κουβαλούν χώμα (αδρανές υλικό) προφανώς από κάποιο υπεργολάβο με τον οποίο συνεργάζεται ο ανάδοχος.

Κι όλοι αντιλαμβάνονται πως μέχρι το τέλος του 2023 που είναι η έσχατη διορία να τον παραδώσει, απλά δεν προλαβαίνει. Κι αντί να διευκολύνει την κατάσταση βρίσκοντας υποκαταστάτη -πολλοί θα έτρεχαν να τον κατασκευάσουν τον δρόμο- ο εργολάβος αδιαφορεί. Και καθυστερεί και αδιαφορεί για την τύχη της εργολαβίας. 

Κι απέναντί του έχει την Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας η οποία ουσιαστικά λειτουργεί ως όμηρος. Καταβάλλοντας το τίμημα και της δικής της απρονοησίας να επέμβει πολύ νωρίτερα και να τον εκδιώξει  από το έργο. Προφανώς όχι με τον τρόπο που το έπραξε τον Αύγουστο-Σεπτέμβριο του 2015, τρόπο που θα απέφευγαν και πρωτοετείς της Νομικής.

Κάπως έτσι ένα έργο προϋπολογισμού 56,5 εκατ. ευρώ και μετά την έκπτωση 36,2% συμβασιοποιήθηκε στα 37.566.108 ευρώ στις 28 Μαρτίου 2011 και έπρεπε να παραδοθεί την Τρίτη 5 Μαΐου 2015 ακόμα καρκινοβατεί και είναι αδύνατο να ολοκληρωθεί από τον ανάδοχο εργολάβο.

Θα πρέπει  άλλωστε να κατέρριψε πολλά ρεκόρ ο εργολάβος. Ποιος μπορεί να τον συναγωνιστεί σε βραδύτητα όταν σε 12 χρόνια δεν κατάφερε να τελειώσει ένα δρόμο μήκους 11, 5 χιλιομέτρων;

Ένα χιλιόμετρο τον χρόνο να έφτιαχνε θα τον είχε τελειώσει ήδη.

Αλλά ας όψονται όσοι μελέτησαν, δημοπράτησαν και παρακολούθησαν την εκτέλεση του εν λόγω έργου.

Πολυμέσα