Κυριακή, 28 Απριλίου 2024, 2:10:02 μμ
Τετάρτη, 29 Απριλίου 2009 07:10

Στη γέφυρα Αξιού του ΟΣΕ ο Στυλιανίδης

Ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, κ. Ευριπίδης Στυλιανίδης επισκέφθηκε προχθές τη Σιδηροδρομική Γέφυρα του Αξιού με αφορμή την ολοκλήρωση του φορέα της γέφυρας, η οποία αποτελεί τμήμα της υπό κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής Πολυκάστρου- Ειδομένης.
Πρόκειται για τη μεγαλύτερη σιδηροδρομική γέφυρα στην Ελλάδα η οποία κατασκευάζεται από την ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. Έχει μήκος 800 μέτρα, πλάτος περ.14 μ., ύψος 40 μ. και διασχίζει τον ποταμό Αξιό στο σημείο της βαθιάς κοίτης του.


Για την κατασκευή της επιλέχθηκε η καινοτόμος μέθοδος «αυτοπροωθούμενου ικριώματος» λόγω του μεγάλου ύψους των βάθρων -άνω των 35 μέτρων.
Με τη μέθοδο αυτή κάθε κομμάτι κατασκευάζεται τμηματικά με μεταφερόμενο καλούπι επί της γέφυρας. Έτσι επιτυγχάνεται η κατασκευή σε μεγάλα ύψη, με παράλληλη μείωση του χρόνου και του κόστους κατασκευής. Στην κατασκευή  έχει γίνει ειδική πρόβλεψη για αντοχή σε μεγάλες σεισμικές δονήσεις.
-Η κατασκευή του φορέα της γέφυρας του Αξιού ξεκίνησε στις αρχές του 2007.
-Το τμήμα της γραμμής  Πολυκάστρου-Ειδομένης αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2012  με ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση και τηλε-διοίκηση.
Ο  κ. Στυλιανίδης μιλώντας σε δημοσιογράφους, δήλωσε τα εξής:
«Βρισκόμαστε σήμερα σε ένα από τα πλέον σημαντικά έργα που πραγματοποιεί ο ΟΣΕ και η ΕΡΓΟΣΕ, την σιδηροδρομική γέφυρα του Αξιού. Το έργο αυτό είναι σημαντικό από τεχνικής πλευράς, διότι πρόκειται για τη μεγαλύτερη  σιδηροδρομική γέφυρα στη χώρα μας μήκους 800 μέτρων. Είναι επίσης εξίσου σημαντικό για το πέρασμα του Οργανισμού στη νέα, σύγχρονη εποχή, καθώς με την ολοκλήρωση των εργασιών της σιδηροδρομικής αυτής γέφυρας και την ολοκλήρωση της νέας γραμμής από το Σταθμό του Πολυκάστρου μέχρι το Σταθμό της Ειδομένης μέσα στο 2012 και μάλιστα με ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση και τηλε-διοίκηση όπου τα τρένα θα αναπτύσσουν ταχύτητες 160 χλμ την ώρα, ανοίγονται νέοι ορίζοντες στους τομείς των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών. Και αυτό διότι η λειτουργία της γραμμής θα επιφέρει σειρά σημαντικών ωφελειών, όπως:
-Ανάδειξη του ρόλου της Θεσσαλονίκης και του λιμανιού, σε διαβαλκανικό πόλο συνδυασμένων μεταφορών,
-Ανάπτυξη των διασυνοριακών εμπορικών και επιβατικών μεταφορών προς τους συνοριακούς σταθμούς Ειδομένης (προς τη FYROM) και Προμαχώνα(προς τη Βουλγαρία) αφού η νέα γραμμή αποτελεί ουσιαστικά προέκταση του σιδηροδρομικού άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη) στην κατεύθυνση αυτή και τέλος
-Ανάδειξη ενός τμήματος του σύγχρονου προσώπου του ΟΣΕ, καθώς η νέα γραμμή υψηλών ταχυτήτων θα λειτουργεί με μικρότερο κόστος από την εξοικονόμηση ενέργειας με παράλληλη προστασία του περιβάλλοντος, αλλά και με ασφάλεια αφού είναι περιφραγμένη σε όλο το μήκος της και καταργούνται οι ισόπεδες διαβάσεις.
Η Κυβέρνηση συνεχίζει αποφασιστικά και με γοργά βήματα το έργο εκσυγχρονισμού του ΟΣΕ, αναβαθμίζοντας συνολικά τον ελληνικό σιδηρόδρομο. Ήδη σε όλο το δίκτυο του νέου σιδηροδρομικού άξονα Αθήνα-Πάτρα –Θεσσαλονίκη εκτελούνται με ταχύτατους ρυθμούς σημαντικά έργα με την ολοκλήρωση των οποίων το 2013 η διαδρομή Αθήνα Πάτρα θα γίνεται σε λιγότερο από 2 ώρες και η διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε λιγότερο από 3,5 ώρες, με άνεση, ασφάλεια, σεβασμό στο περιβάλλον. Προχωράμε αποφασιστικά στο αύριο του ελληνικού σιδηρόδρομου ο οποίος πολύ σύντομα δεν θα έχει να ζηλέψει τίποτα από αυτούς  των πλέον σιδηροδρομικά προηγμένων χωρών».