Κυριακή, 28 Απριλίου 2024, 1:07:11 πμ
Τετάρτη, 28 Ιανουαρίου 2009 12:36

Σχολείο δεύτερης κατηγορίας ή μοχλός ανάπτυξης για την Ελλάδα;Σχολείο δεύτερης κατηγορίας ή μοχλός α

Από το τοπικό ΠΑΣΟΚ και το Ινστιτούτο Διαρκούς Επιμόρφωσης ανακοινώθηκαν οι προτάσεις του Κινήματος για την τεχνική εκπαίδευση.
Αυτήν την εβδομάδα πραγματοποιείται στη Βουλή συζήτηση για την Παιδεία. Μια συζήτηση που αφορά  το μέλλον της χώρας μας και μας  υποχρεώνει όλους Γονείς , μαθητές, καθηγητές αλλά και εκπαιδευτικούς φορείς να εμπλακούμε  ενεργά.  Όμως, η αποτελεσματική εμπλοκή απαιτεί τον  ενημερωμένο πολίτη στα θέματα της Παιδείας.

Από το τοπικό ΠΑΣΟΚ και το Ινστιτούτο Διαρκούς Επιμόρφωσης ανακοινώθηκαν οι προτάσεις του Κινήματος για την τεχνική εκπαίδευση.
Αυτήν την εβδομάδα πραγματοποιείται στη Βουλή συζήτηση για την Παιδεία. Μια συζήτηση που αφορά  το μέλλον της χώρας μας και μας  υποχρεώνει όλους Γονείς , μαθητές, καθηγητές αλλά και εκπαιδευτικούς φορείς να εμπλακούμε  ενεργά.  Όμως, η αποτελεσματική εμπλοκή απαιτεί τον  ενημερωμένο πολίτη στα θέματα της Παιδείας. Το Συμβούλιο Επιμόρφωσης του ΠΑΣΟΚ στο Νομό μας, θεωρεί υποχρέωσή του να αναφερθεί στη Παιδεία και κάνει την αρχή κοινοποιώντας στους πολίτες του Ν. Κιλκίς   τις θέσεις του ΠΑΣΟΚ  για την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση, Ο λόγος που κάνουμε ειδική αναφορά στην τεχνική εκπαίδευση είναι διότι μετά την τελευταία "μεταρρύθμιση" της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, οι μαθητές της τεχνικής εκπαίδευσης μειώθηκαν κατά 30%. Μία πτυχή της εκπαίδευσης που βρίσκεται σε στενή και άμεση σχέση με την ανάπτυξη, οδηγείται σε διάλυση, με ότι αυτό συνεπάγεται για τη χώρα μας.
Η πολιτική πρόταση του ΠΑΣΟΚ στηρίζεται στην επιλογή για ένα ανοικτό στην κοινωνία «Τεχνικό και Επαγγελματικό σχολείο». Ένα σχολείο που απαντά στην διαφορετικότητα των μαθητών, στις διαφορετικές επιθυμίες και δυνατότητές τους. Ένα σχολείο που εξασφαλίζει ίσες ευκαιρίες και είναι αντίθετο σε κάθε μορφή περιθωριοποίησης και αποκλεισμού. Ένα σχολείο που λαμβάνει υπόψη του τις υπαρκτές σημερινές κοινωνικές ανάγκες, κυρίως όμως των μαθητών και των γονιών τους. Με αυτή την πολιτική βάση, προτείνουμε τη δημιουργία ενός τύπου λυκείου στο χώρο της Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, το Τεχνολογικό Λύκειο. Στο πλαίσιο αυτό οι μαθητές θα μπορούν να επιλέγουν εκπαιδευτικές διαδρομές, που θα εξυπηρετούνται από δύο εκπαιδευτικούς Κύκλους, διάρκειας τριών ετών. Επιπλέον για όσους επιθυμούν να προετοιμαστούν για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση θα έχουν την δυνατότητα επιλογής προγράμματος γενικής παιδείας, χωρίς αυτό να μειώνει την επαγγελματική επάρκεια των αποφοίτων. Διατηρούνται οι ειδικές εξετάσεις εισαγωγής στα ΑΤΕΙ για τους πτυχιούχους του Β’ κύκλου του Τεχνολογικού Λυκείου. Θεσμοθετούμε τα «μεταδευτεροβάθμια τμήματα Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης», ενταγμένα στο τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα, τα οποία θα λειτουργούν εντός του Τεχνολογικού Λυκείου. Επίσης προτείνουμε τη δημιουργία Πειραματικών Τεχνολογικών Λυκείων με σκοπό να προσδώσουν κύρος και αξιοπιστία στις πολιτικές για την Τ.Ε.Ε..
Η όλη διαδικασία της επεξεργασίας της πρότασης μας, θα κορυφωθεί με ζωντανό on line διάλογο με τη μαθητική κοινότητα, Καλούμε τους μαθητές της τεχνικής εκπαίδευσης να παρέμβουν ενεργά σε αυτή τη διαδικασία με στόχο να καταλήξουμε σε μια πολιτική πρόταση που θα ανταποκρίνεται στις πραγματικές σημερινές ανάγκες τους, αλλά και της κοινωνίας.
Σκοπός μας είναι να μετατρέψουμε την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση από σχολείο δεύτερης κατηγορίας σε μοχλό ανάπτυξης για την Ελλάδα.