Παρασκευή, 19 Απριλίου 2024, 5:09:41 μμ
Δευτέρα, 19 Απριλίου 2021 21:52

Χερσαίος τουρισμός χωρίς τους Ευζώνους, απλά δεν γίνεται

Η περσινή καταστροφική χρονιά δυστυχώς δεν φαίνεται να βάζει μυαλό σε όσους έχουν την ευθύνη της χάραξης και υλοποίησης της τουριστικής πολιτικής Καταστροφικής όσο εξαιτίας της πανδημίας, αλλά των τραγικών λαθών στην διαχείριση του χερσαίου ή οδικού τουρισμού.
Το Υπουργείο Τουρισμού αγνόησε και όλα συνηγορούν ότι εξακολουθεί να αγνοεί τον βασικό κανόνα που επιβάλλουν η γεωγραφία και τα οδικά δίκτυα της νότιας και μέσης Ευρώπης: Χερσαίος ή οδικός τουρισμός στην Ελλάδα και δη στη Βόρεια Ελλάδα δεν γίνεται χωρίς τους Ευζώνους. Τελεία και παύλα.


Πέρυσι με το επιχείρημα (ο θεός να το κάνει) πως στον Προμαχώνα είχε οργανωμένα συνεργεία ελέγχου των τουριστών από κορονοϊό, αποκλείστηκαν οι Εύζωνοι από την υποδοχή τουριστών! Είναι τόσο γελοίο το επιχείρημα που τρομάζει και τους πλέον ψύχραιμους: Είναι δυνατόν σε ένα κράτος που ζει από τον τουρισμό να μην είναι σε θέση να εγκαταστήσει τρία και πέντε και 10 συνεργεία ελέγχου στην πλέον καίρια χερσαία πύλη της χώρας, τους Ευζώνους, ώστε να υποδέχεσαι με τον πλέον ασφαλή και σύντομο τρόπο τους επισκέπτες σου;
Και κάπως έτσι εξαναγκάστηκαν εκατοντάδες χιλιάδες επισκέπτες της χώρας να συνωστίζονται στον Προμαχώνα, ως μοναδικής χερσαίας πύλης, αφού νωρίτερα η συντριπτική πλειοψηφία αυτών, πλην Βουλγάρων και Ρουμάνων, ταλαιπωρήθηκε αχρείαστα και επιζήμια για την εικόνα της Ελλάδας;
Η χώρα μας επιδιώκει να προσελκύσει τουρίστες. Με ποια λογική εξαναγκάστηκαν εκατοντάδες χιλιάδες από την Ουγγαρία, τη Σερβία, την Αυστρία, τη Σλοβακία, την Τσεχία, τη Σλοβενία, την Πολωνία και κατά μείζονα λόγο από τις μεγάλες αγορές της Δυτικής Ευρώπης, να υποστούν την ταλαιπωρία του ταξιδιού μέσω Προμαχώνα, όταν πέραν πάσης αμφιβολίας ο πανευρωπαϊκός διάδρομος 10 είναι ο πλέον ασφαλής και σύντομος; Και είναι αυτός που μέσω Αυστρίας, Σλοβενίας, Κροατίας, Σερβίας, Βόρειας Μακεδονίας συνδέει την χώρα μας από τους Ευζώνους με τον κύριο όγκο της Ευρώπης.
Όταν επίσης είναι γνωστό ότι η τεράστια γεωγραφικά Ρουμανία δεν διαθέτει επαρκείς σύγχρονους αυτοκινητόδρομους ώστε να συνδεθούν οι βορειότερες ανατολικές χώρες(Ουγγαρία, Πολωνία, Τσεχία) με συντομότερο δρόμο με την Βουλγαρία ώστε να είναι συντομότερο το ταξίδι των πολιτών αυτών μέσω Προμαχώνα προς την Ελλάδα.
Δεν κομίζουμε γλαύκα εις Αθήνας. Απλή γεωγραφία είναι αυτή και γνώση της κατάστασης των οδικών δικτύων της Ευρώπης. Και δεν θα επανερχόμασταν υπενθυμίζοντας την ανεπάρκεια της τουριστικής πολιτικής τουλάχιστον στον χερσαίο τουρισμό.
Αν επανερχόμαστε υπενθυμίζοντας στους αγεωγράφητους και οκνηρούς των Αθηνών τα αυτονόητα είναι επειδή και φέτος ακούμε τις ίδιες ανοησίες.
‘Ότι δηλαδή οι Σέρβοι τουρίστες, ενόψει της νέας τουριστικής σεζόν, θα έρχονται στην Ελλάδα μέσω Προμαχώνα με χαρτί ελέγχου τουλάχιστον τριών ημερών κ.ο.κ.
Λες και κάποιοι στο Υπουργείο Τουρισμού βάλθηκαν να μετατρέψουν σε οιονεί Οδύσσεια το ταξίδι προς την Ελλάδα.
Να το φωνάξουμε μια ακόμα φορά μήπως και ακούσουν όσοι δύνανται να επιδιορθώσουν την ακοή και να διδάξουν γεωγραφία και λογική στους ιθύνοντες του Υπουργείου Τουρισμού: Χερσαίος (οδικός) τουρισμός δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς τους Ευζώνους.
Στους οποίους ύστερα από ανεπανάληπτες ανοησίες που στοίχισαν στην οικονομική ζωή της χώρας, εγκαταστάθηκαν επιτέλους επαρκέστατα συνεργεία ελέγχου της πανδημίας.
Σημειώνουμε τέλος, ότι δεν υπερασπιζόμαστε κάποια τοπικιστικά συμφέροντα με το άρθρο αυτό. Το Κιλκίς έχει ελάχιστο αν όχι μηδαμινό οικονομικό όφελος από την αυξημένη κίνηση των Ευζώνων. Τέσσερα πέντε βενζινάδικα κι αυτό είναι όλο.
Ούτε φυσικά στρεφόμαστε κατά του όμορου νομού Σερρών. Αν υποθέσουμε ότι το πρωτοφανές περσινό στρίμωγμα χιλιάδων τουριστών πέρυσι τον ωφέλησε.
Το συμφέρον της χώρας μας υπερασπιζόμαστε.