Χαλάλι του, αφού παρότι απέφυγε τα μεγάλα λόγια, ήταν απόλυτα δεσμευτικός για την πορεία τεσσάρων μεγάλων έργων του νομού.
Η ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου Κιλκίς – Θεσσαλονίκης, στο τμήμα Σάντας-κόμβου Ασσήρου θα δημοπρατηθεί πριν το καλοκαίρι, όπως είπε στη συνέντευξη τύπου στα τοπικά μ.μ.ε. Το έργο που υποτίθεται ήταν έτοιμο να δημοπρατηθεί εδώ και κάμποσους μήνες, έχει ακόμα εκκρεμότητες με την περιβαλλοντική μελέτη και τις απαλλοτριώσεις. Το θετικό είναι πως δεσμεύτηκαν πόροι από το ΕΣΠΑ, αναγνώρισε ο κ. Μαγκριώτης που επέμεινε ότι όλα τα μεγάλα έργα του νομού έμειναν στάσιμα, στο 2004. Εξειδίκευσε μάλιστα την κριτική του στον αυτοκινητόδρομο Κιλκίς Θεσσαλονίκης και είπε ότι μεν τμήμα που έχει εδώ και δυο χρόνια έχει παραδοθεί στην κυκλοφορία δημοπρατήθηκε το 2003 επί ΠΑΣΟΚ και έπρεπε να τελειώσει σε δυο χρόνια, ενώ το υπολειπόμενο τμήμα (Σάντα – κόμβος Ασσήρου) έπρεπε τώρα να είχε κατασκευαστεί και αποδοθεί σε χρήση.
Το δεύτερο έργο για το οποίο ρητά δεσμεύτηκε ήταν η συνέχιση του δρόμου Θεσσαλονίκης Κιλκίς μέχρι τον Προμαχώνα. Είναι ο δρόμος που δέχεται τεράστιο φορτίο και στον οποίο σημειώνονται πολλά τροχαία και δυστυχώς και θανατηφόρα.
Για την αναγκαιότητα κατασκευής του συνομολόγησαν όλοι όσοι μίλησαν στη σύσκεψη με τον Νομάρχη και τους δημάρχους του νομού. Τόσο ο κ. Μπαλάσκας, όσοι και οι δήμαρχοι Χέρσου Χρ. Ανθρακίδης, Δοϊράνης Γ. Καλπακίδης και Μουριών Σ. Αργυρόπουλος ζήτησαν την κατασκευή σύγχρονου αυτοκινητόδρομου ικανού να αντέξει – εξυπηρετήσει το φορτίο.
Ο κ. Μαγκριώτης δεσμεύτηκε ότι θα εκπονηθούν οι μελέτες του έργου και θα καταβληθεί προσπάθεια να ενταχθεί σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα η κατασκευή του.
Μια εύστοχη παρατήρηση του βουλευτή Γ. Φλωρίδη υιοθετήθηκε αμέσως από τον κ. Μαγκριώτη Ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ ζήτησε ο δρόμος Κιλκίς – Πολυκάστρου, παρότι νομαρχιακός ή και διανομαρχιακός αφού θα έχει κατάληξη τα Γιαννιτσά, επειδή θα δέχεται το μεγάλο κυκλοφοριακό φορτίο από την κίνηση μεταξύ των τελωνείων Ευζώνων – Προμαχώνα, να έχει τα ίδια γεωμετρικά χαρακτηριστικά με τον αυτοκινητόδρομο Κιλκίς – Προμαχώνα, δηλαδή δυο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και λωρίδα έκτακτης ανάγκης.
Το τρίτο έργο αφορούσε την εξαγγελία λειτουργίας του Προαστιακού. Ήταν απόλυτος και κατηγορηματικός ο κ. Μαγκριώτης ότι θα λειτουργήσει. Αλλά επειδή το έργο αυτό έχει εξαγγελθεί δεκάδες φορές, ας το δούμε πρώτα πριν το πιστέψουμε.
Τέλος ο κ. Μαγκριώτης ήταν επίσης δεσμευτικός στην δημοπράτηση κατασκευής του τμήματος της ΠΑΘΕ Θεσσαλονίκης Ευζώνων. Για το έργο έχουν δεσμευτεί από την κυβέρνηση της Ν.Δ. 200 εκατ. ευρώ, τόνισε και επισήμανε ότι θα γίνουν όλα όσα πρέπει ώστε μέχρι το τέλος3 του 2010 να δημοπρατηθεί η κατασκευή μοντέρνου αυτοκινητόδρομου με 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση, λωρίδα έκτακτης ανάγκης και διαχωριστική νησίδα με επαρκές πλάτος ώστε μελλοντικά ο δρόμος αυτός να αποκτήσει τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του δρόμου Θεσσαλονίκης - Κατερίνης (τρεις λωρίδες ανά κατεύθυνση).
Ερωτηθείς για την τύχη του δρόμου Κιλκίς – Γουμένισσας ο υφυπουργός Υποδομών συνέστησε τη συνεργασία των νομαρχιακών αυτοδιοικήσεων Κιλκίς και Πέλλας υποσχόμενος συμπαράσταση στο πλαίσιο των δυνατοτήτων του υπουργείου, υπενθυμίζοντας ότι το έργο είναι διανομαρχιακού επιπέδου.
Τις ευχαριστίες της για τη θερμή υποδοχή των αιρετών εκπροσώπων του νομού εξέφρασε η νέα γενική γραμματέας της Περιφέρειας Κ. Μακεδονίας κ. Λιονή η οποία συνόδευε τον κ. Μαγκριώτη στην επίσκεψή του στο νομό. Σε σχετική παρατήρησή μας μάλιστα για την ισχνή παρουσία του απελθόντος περιφερειάρχη στο Κιλκίς η κ. Λιονή δεσμεύτηκε ότι θα επισκέπτεται και θα συνεργάζεται ανελλιπώς με τους εκπροσώπους της αυτοδιοίκησης του Κιλκίς.
Ο Νομάρχης Ευάγγελος Μπαλάσκας στη σύσκεψη επισήμανε την πλήρη συμφωνία του με την πρόταση Φλωρίδη για το τμήμα του δρόμου Κιλκίς – Πολυκάστρου, ενώ ενημέρωσε ότι είναι έτοιμη η μελέτη για την παλιά νομαρχία, ενώ παραμένουν σε εκκρεμότητα δυο αναπλάσεις πλατειών σε οικισμούς, έργα που επρόκειτο να χρηματοδοτηθούν από τα ΕΤΕΡΠΣ.
Οι δήμαρχοι του νομού αναφέρθηκαν σε επιμέρους έργα και αιτήματα για τα οποία ζήτησαν πιστώσεις και λύσεις. Ειδικότερα ο δήμαρχος Πικρολίμνης Δ. Σισμανίδης ενημέρωσε για ενταγμένα έργα στο πρόγραμμα Αλέξανδρος Μπαλτατζής που παραμένουν σε στασιμότητα παρότι ο δήμος επιβαρύνθηκε με το κόστος των μελετών.
Η Δήμαρχος Αξιούπολης Σόνια Συμεωνίδου αναφέρθηκε σε έργα ενταγμένα στο ΟΠΑΑΧ που δεν κινούνται, ζήτησε επέκταση του δρόμου Κιλκίς Πολυκάστρου και προς Αξιούπολη Γουμένισσα με την προοπτική, όπως είπε, κάποτε να κατασκευαστεί νέα γέφυρα αφού η υφιστάμενη είναι παλιά, στενή και δεν καλύπτει τις ανάγκες. Ενημέρωσε επίσης για το αδιέξοδο με την διάθεση των αστικών απορριμμάτων των τεσσάρων δήμων της περιοχής.
Ο Δήμαρχος Χέρσου Χρ. Ανθρακίδης αναφέρθηκε στην ανάγκη να κατασκευαστεί το τμήμα του δρόμου από τα Σουλτογιανέικα μέχρι τη σύνδεσή του με την ΠΑΘΕ και στη συνέχεια με το Πολύκαστρο.
Ο Δήμαρχος Δοϊράνης Γ. Καλπακίδης αναφέρθηκε στο χρόνιο πρόβλημα της Δοϊράνης για να προκαλέσει την παρέμβαση του Γ,. Φλωρίδη, που ενημέρωσε τον κ. Μαγκριώτη ότι ο αρχικός σχεδιασμός επί νομαρχίας του, που προέβλεπε την μεταφορά των νερών του Μπέλλες κατά τους χειμερινούς μήνες στη Δοϊράνη ουδέποτε εφαρμόστηκε με συνέπεια να ξοδευτούν άσκοπα πολλά χρήματα σε μελέτες επί μελετών.
Ο κ. Καλπακίδης ζήτησε επίσης την παρέμβαση της Πολιτείας για να εκλείψει η τριτοκοσμικξή εικόνα στο τελωνείο Δοϊράνης.
Ο Δήμαρχος Μουριών Σάββας Αργυρόπουλος ζήτησε την κατασκευή κόμβου στις Μουριές, όπου σημειώνονται πολλά ατυχήματα. Αναφέρθηκε στις δυσχέρειες ως προς τις απαλλοτριώσεις που εμποδίζουν την κατασκευή, ενώ ζήτησε να απεμπλακεί η χρηματοδότηση ώριμων έργων που τώρα δυσχεραίνεται λόγω γραφειοκρατικών προσκομμάτων.
Ο Δήμαρχος Κρουσίων Νεόφυτος Παπαδόπουλος αναφέρθηκε στα σωρευμένα προβλήματα που προκαλεί στους οικισμούς και στο δήμο η τεράστια έκταση και ο ορεινός όγκος, ζήτησε την οδική σύνδεση με τις Σέρρες με την κατασκευή του δρόμου Ποντοκερασιάς - Λιθοτόπου ενώ επέμεινε ιδιαίτερα στην αξιοποίηση του Βοτανικού Κήπου.
Ο Δήμαρχος Πολυκάστρου Δημ. Σμυδάκης αναφέρθηκε στη ρύπανση του Αξιού και επέμεινε στην ολοκλήρωση των συμπληρωματικών έργων στο έργο της Αρτζάν Αματόβου.
Για τη ρύπανση του Γαλλικού μίλησε και ο Δήμαρχος Γαλλικού Γ. Θεοδωρίδης που ζήτησε την χρηματοδότηση κατασκευής έργων αποχέτευσης και βιολογικού καθαρισμού.
Τέλος, ο Δήμαρχος Γουμένισσας Στ. Παπαπαναγιώτου στάθηκε στις ομορφιές και τη δυνατότητα ανάπτυξης της συνολικής περιοχής του Πάικου, δυνατότητες όμως που έμειναν αναξιοποίητες.
Στο Δημαρχείο
με Δ. Τερζίδη
Ο κ. Μαγκριώτης με την κ. Λιονή επισκέφθηκαν τον Δήμαρχο Κιλκίς στο δημαρχείο και είχαν μακρά συζήτηση μαζί του.
Ο κ. Τερζίδης ζήτησε από τον κ. Μαγκριώτη την ένταξη - χρηματοδότηση κατασκευής ώριμων έργων όπως οι δυο περιμετρικοί δρόμοι (περί το λόφο Αγίου Γεωργίου και νότιος ανατολικός από την είσοδο του Κιλκίς μέχρι την Αργυρούπολη), την καλύτερη αξιοποίηση του προγράμματος Intereg, ενώ έθεσε ζήτημα απλοποίησης των διαδικασιών του ΕΣΠΑ, και τη σύνδεση του δρόμου Κιλκίς μέχρι τον κόμβο Μαυρονερίου.
Από την κ. Λιονή ο Δήμαρχος Κιλκίς ζήτησε τη συνδρομή για την αναπαλαίωση της καπναποθήκης της Αυστροελληνικής, τη χρηματοδότηση έργων αναπλάσεων και την αποκατάσταση του ΧΥΤΑ, όπου υπάρχει τεχνική ωριμότητα.
Τετάρτη, 23 Δεκεμβρίου 2009 05:01
Χαλάλι του τα σουβλάκια
Ο Γιάννης Μαγκριώτης είναι αναμφισβήτητα το κυβερνητικό στέλεχος που επισκέφτηκε το Κιλκίς περισσότερο από οποιονδήποτε άλλον. Την Παρασκευή το απόγευμα ήρθε ξανά και έγινε δεκτός με ιδιαίτερη θέρμη από την πρώτη στιγμή που πέρασε τα σύνορα του νομού. Μάλιστα στη Σάντα έκανε και στάση και πρωταγωνίστησε με τον Δήμαρχο Γαλλικού και στελέχη του ΠΑΣΟΚ, τον βουλευτή Γ. Φλωρίδη, τον γραμματέα της ΝΕ ΠΑΣΟΚ Κιλκίς Λ. Δημητριάδη σε ένα ιδιότυπο χάπενιγκ μπροστά από την καντίνα με τα σουβλάκια.