Τετάρτη, 27 Ιανουαρίου 2021, 10:31:31 μμ
etpa

Ζούμε σε κλίμα συνεχούς αβεβαιότητας. Η προσπάθεια για ισορρόπηση ανάμεσα στις ρευστές συνθήκες που διαμορφώνει η πανδημία και στην ανάγκη επιστροφής σε οικονομική και κοινωνική κανονικότητα, γίνεται όλο και πιο κοπιώδης. Ο συνδυασμός υγειονομικής ασφάλειας και ανοίγματος του τουρισμού αποτελεί δυσεπίλυτο γρίφο. Η ανάγκη να συνδυαστούν αυτά τα δυο, όμως, παραμένει επιτακτική, καθώς η χώρα δεν αντέχει άλλο lockdown.

Γράφει ο Ευάγγελος Μαυρογόνατος.

Μεγαλώνοντας ο  άνθρωπος   αποκτά εμπειρίες που τον οδηγούν στο να αφαιρεί από τη ζωή του πρόσωπα και πράγματα, έχοντας το μέτρο της συγκρίσεως, αφαιρεί από το μυαλό του ορισμένες ιδέες, απόψεις, αντιλήψεις οι οποίες σχετίζονται με τους συνανθρώπους του και τις συμπεριφορές της. Αυτά που πρέπει να κρατήσει αναλλοίωτα μέχρι αποδημήσεώς του, είναι οι ηθικές αξίες, η αγάπη προς την Πατρίδα, τη Θρησκεία και την οικογένεια.

Γράφει ο Νίκος Κουζίνης, Αξιωματικός Πολεμικής Αεροπορίας ε.α.

Κάθε χρόνο, την  6η Αυγούστου γίνονται κάποιες εκδηλώσεις και αναφορές, για τα θύματα της Χιροσιμα και του Ναγκασάκι. Αναφέρονται εκτενώς για τα πρώτα θύματα των ατομικών επιθέσεων αλλά ξεχνούν να μας αναλύσουν και κάποια «γιατί». Βεβαίως τα θύματα δεν παύουν να είναι σεβαστά, αλλά θα πρέπει το ίδιο να γίνεται και για τα «άλλα» θύματα. Τα άγνωστα ή ΗΘΕΛΗΜΕΝΑ «ΑΓΝΩΣΤΑ ΘΥΜΑΤΑ»

Γράφει ο Ευάγγελος Μαυρογόνατος.

Ο Τουρκικός επεκτατισμός στο Αιγαίο ... μύθος ή πραγματικότητα; Με την εισβολή στη Κύπρο, άρχισε να ενεργοποιείται η διαχρονική βουλιμία των Τούρκων για νέες κατακτήσεις.

 

Εδώ και λίγες δεκαετίες η Τουρκία προσπαθεί να επιβάλλει αλλαγή συνόρων με την Ελλάδα, επιδεικνύοντας ένα απροκάλυπτο επεκτατισμό, με ένταση που αυξάνεται ή μειώνεται ανάλογα με την συγκυριακή δύναμη ή αδυναμία της Ελλάδος.

Κυριακή, 09 Αυγούστου 2020 20:18

Περιμένοντας τον Oρλώφ

Συντάκτης:

Γράφει ο Νίκος Κουζίνης.

Από την Ελληνική ιστορία της Επανάστασης του 1821 μαθαίνουμε για τα Ορλωφικά. Την επέμβαση των Ρώσων στην Ελλάδα στα 1770 για την αποτίναξη του τουρκικού ζυγού. Σχέδιο φιλόδοξο των Ρώσων αλλά ανεπαρκές μιας και οι δυνάμεις που διέθεσαν ήταν ανεπαρκέστατες. Ο δε «ξεσηκωμός» των Ελλήνων στην Πελοπόννησο βάφηκε από το αίμα ως αντίποινα των Τούρκων μετά την άτακτη υποχώρηση των Ρώσων.

Δευτέρα, 03 Αυγούστου 2020 22:42

Η μπανάνα της κυρίας Τούλας

Συντάκτης:

Η φοίτηση στο γυμνάσιο, στις αρχές της δεκαετίας του 1960 που τελείωσα το Δημοτικό Σχολείο του χωριού μας, γινόταν μετά από πολύ δύσκολες, γραπτές εισαγωγικές εξετάσεις.
Οι δάσκαλοι, καμάρωναν ιδιαίτερα όταν τα παιδιά τους ήταν επιτυχόντα.

Γράφει ο Ευάγγελος Μαυρογόνατος.

Το Πάσχα του καλοκαιριού (δηλαδή ο δεκαπενταύγουστος) τον έχουμε συνδυάσει με τις καλοκαιρινές διακοπές οι περισσότεροι εργαζόμενοι , είτε να απολαύσουν τις παραλίες μας , είτε να μεταβούν σε άλλους προορισμούς εκτός Ελλάδος.

Σάββατο, 01 Αυγούστου 2020 23:51

ΧΡΟΝΟγράφημα: Το έπος των πανδημιών

Συντάκτης:

Γράφει η Δέσποινα Ξιφιλίδου, τέως Λυκειάρχης.

Ιέ μου…Ιέ μου…πώς να σε αποκαλέσω καιροσκόπο; αφού καραδοκείς, ώσπου να βρεις την ευκαιρία να επιτεθείς στον άνθρωπο -ξενιστή σου- προκαλώντας τον ακόμα και το θάνατο; Αταξικό; αφού δεν κάνεις καμία κοινωνική διάκριση; Δημοκρατικό; Αφού επιθυμείς πλήθη νοσούντων και μάλιστα σε μεγάλη γεωγραφική έκταση;

Η επανεκκίνηση της κρουαζιέρας από αύριο, 1η Αυγούστου δημιουργεί θετικές προσδοκίες για τον ελληνικό τουρισμό. 
Σε μια περίοδο όπου οι πληρότητες στα τουριστικά καταλύματα παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα, σε σχέση με πέρυσι, η έλευση χιλιάδων ξένων τουριστών, μέσω της κρουαζιέρας, σηματοδοτεί και την μετάβαση σε μια νέα φάση για την ελληνική οικονομία.
Πέμπτη, 30 Ιουλίου 2020 23:17

Ελλάδα 2020

Συντάκτης: Κωνσταντινίδης Νίκος

Γράφει ο Νίκος Κωνσταντινίδης, Εκπαιδευτικός - συγγραφέας.

Το Ευαγγέλιο δεν κάνει από μόνο του τον Χριστιανό, αν ο πιστός δεν τηρεί τα όσα γράφει. Η κοινωνία αλλάζει ως εκεί που αλλάζουν τα μέλη της. Ζούμε σε ημέρες στεγνές από πατριωτικές ιδέες. Σε εποχές που ο άνθρωπος δεν κρίνεται από το «είναι» του, αλλά από το «έχειν» του. Οι αρετές είναι στολίδια για τα παραμύθια, οι χαρές είναι μόνο  για όσους μπορούν να τις χαρούν και οι αξίες έγιναν «φυλαχτά», κλειστά  ερμητικά στα σεντούκια της ιστορίας.