Τρίτη, 15 Οκτωβρίου 2024, 10:10:14 μμ
Τρίτη, 16 Ιανουαρίου 2024 08:56

Εσύ, με ποιον θα έπρεπε να είσαι;

Συντάκτης:

Γράφει

Ο Νίκος Κωνσταντινίδης

Εκπαιδευτικός-συγγραφέας

 

Τα πάντα στη Φύση είναι ροή: η ζωή, η εποχή, ο χρόνος. Το νερό που δεν ρέει, θολώνει. Ο βυθός  που δεν ανασαίνει, πεθαίνει. Αργοπεθαίνει και η ζωή, όταν από  όνειρα αδειάζει, όσο η φύση σου, σε θέλει όρθιο στα δύο κι εσύ δέχεσαι να σε έχουν γονατιστό στα τέσσερα, θα σε κυβερνάνε πάντα τα τζάκια!

Δευτέρα, 15 Ιανουαρίου 2024 08:47

Ριζοσπαστισμός και συντήρηση

Συντάκτης:

Γράφει ο Μάκης Ιωσηφίδης

Το cd παίζει και σιγοτραγουδώ παρέα με την  Χαρούλα:

                                                Φθάνει, φθάνει, φθάνει

                                                η ζωή μου κύκλους κάνει…

Τελειώνει το τραγούδι και συλλογιέμαι πως κύκλους κάνει όχι μόνο η ζωή του καθενός από εμάς αλλά και η πορεία της ανθρωπότητας μέσα στους αιώνες.

Του Κώστα Τερζενίδη.

Μπορεί το Αρχαιολογικό Μουσείο Κιλκίς να έχει μετατραπεί κυριολεκτικά σε γιαπί, λόγω των εργασιών, που ξεκίνησαν για τη δημιουργία ενός νέου και σύγχρονου Μουσείου, ωστόσο τα εκθέματά του ταξιδεύουν ανά την Ελλάδα, προβάλλοντας την ιστορία και τον πολιτισμό του τόπου μας.

Γράφει ο Θανάσης Βαφειάδης, τοπογράφος, συγγραφέας.

Εκτός από τις κλασικές ταβέρνες που για να ‘σαι πελάτης τους έπρεπε «να’ σαι μάγκας να ‘σαι και μπελαλής» υπήρχαν και οι οικογενειακές και οι κοσμικές ταβέρνες. Εκεί δεν συναντούσες τον ταβερνιάρη όρθιο μπροστά στον πάγκο με την κόκκινη ποδιά και τα μανίκια του λερωμένου πουκάμισου ανασηκωμένα μέχρι τους αγκώνες ή πελάτες σε κατάσταση βαριάς μέθης που έσπαζαν τα μπουκάλια, που έφτυναν θορυβωδώς καταγής σαν να έφτυναν κατάμουτρα «την κακούργα την κενωνία» και που καμιά φορά σηκώνονταν να χορέψουν παρέα με το τραπέζι, το οποίο συγκρατούσαν μόνο με τα δόντια τους.

Σάββατο, 13 Ιανουαρίου 2024 18:05

Το δυσήνιον πλήθος

Συντάκτης:

Του Χρήστου Σπίγκου.

Σαββατιανή μεσημεριανή σιέστα καταμεσής του Χειμώνα, αφορμή για σκέψεις και περιπλάνηση σε κιτρινισμένες και μη σελίδες του μυαλού.

Οκτώβριος του 1981 και ο μεταβατικός Πρωθυπουργός Γεώργιος Ράλλης εκφωνεί στις 16 του μήνα την τελευταία του προεκλογική ομιλία στην Πλατεία Συντάγματος.

Σε αδιέξοδο βρίσκονται τα μεγάλα πολυκαταστήματα της χώρας και οι εταιρείες-προμηθεύτριες καθώς τα τέσσερα μέτρα για την αντιμετώπιση της ακρίβειας και αισχροκέρδειας που ανακοίνωσε ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας οδήγησαν ήδη σε κάθετη πτώση των τιμών.

Οι καταναλωτές ευτυχισμένοι δοξάζουν την κυβέρνηση η οποία ανακάλυψε το «αυγό του Κολόμβου» ως δραστική συνταγή πάταξης της αισχροκέρδειας.

Τα Δασαρχεία είναι η βασική υπηρεσία που είναι υπεύθυνη για την προστασία των δασών και δασικών εκτάσεων της χώρας και έχουν ως  αρμοδιότητα την διαχείρισης των δασικών περιοχών, την προστασία τους και την ανάπτυξης των δασικών πόρων.

Παρασκευή, 12 Ιανουαρίου 2024 09:12

Μια εναλλακτική στην ανθρώπινη βία

Συντάκτης:

Γράφει ο Κωνσταντίνος Βαστάκης

Θεολόγος, πρώην Λυκειάρχης

 

«Ζητησάτω ειρήνην και (επί)διωξάτω αυτήν» (Α’ Πετρ, Γ, 12)

 

Προλεγόμενα:

Η βία, αυτό το σατανικό συντελούμενο που φαρμακώνει τη συναναστροφή και τις αγαθές σχέσεις των ανθρώπων έχει πολλές μορφές, είναι σαν την Λερναία ύδρα.

Δεν υπάρχει στατιστικός φορέας και χρονιά όπου η δημογραφική κατάρρευση του ν. Κιλκίς να μην πρωτεύει ή τουλάχιστον να μην είναι στα …μετάλλια. Μετά τα πρόσφατα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής για τον υπολογιζόμενο πληθυσμό την 1-1-2-23 (δημοσιεύσαμε πριν μια εβδομάδα) και όπου το Κιλκίς κατέχει περίοπτη θέση, είναι η σειρά της Eurostat, της ευρωπαϊκής στατιστικής αρχής, να καταγράψει τη δημογραφική εικόνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και ως απόρροια της πανδημίας για το έτος 2021.

Όταν αρχές καλοκαιριού του 2023 η Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας με καθυστέρηση πολλών ετών αποφάσισε να κηρύξει έκπτωτο τον τότε ανάδοχο εργολάβο (ΑΝΑΣΤΗΛΩΤΙΚΗ) της κατασκευής του δρόμου Νέα Σάντα – Θεσσαλονίκη πολλοί στο Κιλκίς εξέφρασαν την αισιοδοξία πως από αρχές Φθινοπώρου θα ξεκινήσουν οι εργασίες ολοκλήρωσης του δρόμου από τον δεύτερο μειοδότη του διαγωνισμού του 2010. Και μαζί τη βεβαιότητα πως ανυπερθέτως ο δρόμος θα τελείωνε μέχρι το τέλος του 2024.